maandag 18 oktober 2010

Visie op Web 2.0

Mijn visie op Web 2.0. Tot nu toe ben ik eigenlijk alleen maar overtuigd van de voordelen van Web 2.0 voor de bib. Een blog kan voor onze gebruikers leuk zijn om te volgen wat er zoal gebeurt in de bib. Vorig jaar hebben we dat met de jeugdverantwoordelijken van de Leesdijk zelfs al succesvol toegepast tijdens de jeugdboekenweek. Een heleboel kinderen hebben onze JBW actie toen gevolgd via de blog. Persoonlijk denk ik dat een blog voor mij weinig zin heeft want ik denk dat weinig mensen geïnteresseerd zijn of ik nu aan het koken, aan het strijken of aan het lezen ben.
RSS feeds denk ik persoonlijk ook niet zoveel te gebruiken. Ik heb wel eentje aangemaakt bij ovinob om de laatst ingevoerde fantasy boeken te volgen. Zo blijf ik op de hoogte van mijn favoriete lectuur. Een gelijkaardige toepassing is ook wel interessant om op de hoogte te blijven van nieuwe jeugdboeken, om die dan te bestellen voor de bib.
Flickr denk ik dan weer meer te gebruiken thuis. Voor de bib is het misschien ook leuk om een flickr site te delen met de lezers. Zo kunnen zij ook foto's zien die op evenementen in de bib genomen zijn. Al kan je die natuurlijk ook delen op facebook maar daarvoor moet je natuurlijk wel een vriend van de bib zijn.
Online delen van presentaties, daarvan zie ik niet direct het nut van in voor de bib, maar ik kan verkeerd zijn. Misschien kan je wel bijvoorbeeld van een lezing of voordracht in de bib de presentatie online zetten ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten